? Drömde i natt

Drömde en så verklig dröm i natt så att det fortfarande känns i kroppen.. 
Alla känslorna som låg utanför kroppen, frustrationen att inte få hjälp. Känslan att vara så arg att man kunde ha gjort saker som man inte borde.
Ja nu kanske ni tror att det hände mig något fysiskt, men nej det gjorde det inte.
Jag blev utsatt för en stöld.

Jag och min familj var på ett zoo.. har ingen aning vilket för det verkade som alla parker och sevärdheter vi varit på blandades i hop till en och samma park..kände igen mig i många av sakerna som fanns där nämligen.

Hur som helst så hade vi varit där ganska länge och var väl på väg ut mot parkeringen.
Vi går längst en asfalterad väg och lite längre bort har några ungar av någon anledning spärrat av vägen med taggtråd, Inga vuxna som känns ve ungarna syns till..och ingen säger till dem heller..
Vi skall förbi och tycker att det är riktigt krångligt att klättra över detta taggtrådshinder och blir ju givetvis irriterade över detta otyg som de hittat på.. jags tår och diskuterar med dem och de är så fruktansvärt dryga så att jag blir förskräckt. Men hur som helst så flyttar dom på sig efter ett tag och vi får gå förbi.. efter ens tund så kommer vi fram till ett ställe som är så vackert med porlande vatten, små vattenfall, vackra blommor och fågelsång och allt det där man tycker är vackert.. så jag tänker att jag skall fotografera detta..
Men jag hittar inte min kamera.. och jag menar det är en Nikon d80 så det är inte en liten kamera. 
Jag blir då alldeles kall inombords.. jag förstår att jag blivit bestulen. 
Börjar funderar när jag sist hade den och kommer ihåg att jag hade den när jag bråkade med dessa ungar borta med taggtråden. 
Springer dit men de säger att de inte sett någon kamera och jag får känslan att de talar sanning.
Och känslan har inte haft fel förut. 
Gör en anmälan till parken och till polisen och åker hem bedrövad i sinnet. 
Ringer till polisen flera gånger och frågar om de hittat nått och de säger att det inte är prioriterat. Att jag blir glad och lycklig är inte så viktigt för samhället (som den inte allt för smidige polisen säger)
Dagen efter köper jag en aftonbladet där de har en tävling om bästa sommarbild. 
Döm om min förvåning när jag slår upp mittuppslaget och finner att inte mindre än 12 foton är på mina pojkar, min familj, mina hundar osv men det är inte jag som skickat in dem och det är inte jag som står som fotograf.. Utan det är en hel okänd människa. 
Blir så fruktansvärt arg.
Går till polisen och säger som det är. Får prata med den arrogante polisen igen och han säger så här " lille gumman, du minns säkert inte det här, men du har säkert fotogrferat detta själv och sen sålt kameran och glömt tagit ut minneskortet".

Jag ber att få tala med hans chef, vi blåstirrar på varandra en lång stund och jag känner att min blick troligtvis skjuter blixtar.. känner att jag kokar av ilska över polisens behandling av mig...
Polisen ger snart och jag får prata med hans närmsta chef.. 
Det visar sig att det inte finns något anmälan om stölden.. Den arrogante polisen har inte skrivit ner min anmälan överhuvudtaget.
Jag berättar allt igen, en anmälan skrivs och de undersöker mitt fynd (aftonbladet bilderna)
De får tag i den sk fotografen och det visar sig att fotografen som snott min kamera är bror till den arrogante polisen och han har hela tiden vetat om att brorsan hans har min kamera. 

Där vaknar jag.

Det första jag gjorde var att kolla att min kamera fanns hemma *ler*

Vet inte alls varför jag drömde detta, vet inte vad det betyder, underligt var det i allafall




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glad och utåtriktad tjej med ett hett temperament. Bor i villa tillsammans med min man, två söner och fyra hundar. Gift sedan 20080808. Gastric Bypass opererad 20100324. Har än så länge gått ner ca 83 kg Största intresset är hund- och friluftsliv.


Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Totalt antal besökande



   12/8 SEMESTER
   17/8 M5 utb
   18/8 M5 utb
   19/8 Valpkurs
   21/8 skolstart


ANDREAS

Född 030916
Födelsevikt: 2910 gram
Födelselängd: 49 cm

*

JON

Född 050610
Födelsevikt: 3310 gram
Födelselängd: 49 cm



ZILVA

Född 080716
Ras: Blandras

Meriter:

Godk Anlkl Viltspår
3x1:a pris öppenklass Viltspår

*

RIVA

Född 101113
Ras: Kelpie

Meriter:

Svensk Viltspårschampion
Känd mental status
*

EBBA

Född 120510
Ras: Jämte/vit älghund

Meriter:

Blivande jakthund


*

CANDY

Född 130412
Ras: Flatcoated Retriever

Meriter:

Liten och gullig



AKP

ANNA

BAKE WITH STYLE

CEFEUS

HUSnrNIO

LINDA-PAULINE

NEVNARIEN

NICKLAS

Photografia

RUGGUGGLAN

SNÖSTJÄRNA

STINA

CARLBOMS FOTOSKOLA


FÖLJ MIN BLOGG


? Året 2013
? Riva och bebisarna
? Så då har man då blivit mormor
? Pepparkaksknäck
? I kroppen min
? Hundhalsband
? Roligheter
? Shaker stil
? Blod och tårar
? Träbröllop




December 2013 September 2013 Augusti 2013 Juli 2013 Juni 2013 December 2012 November 2012 Oktober 2012 Augusti 2012 Juli 2012 Juni 2012 Maj 2012 April 2012 Mars 2012 Februari 2012 Januari 2012 December 2011 November 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juli 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010 Oktober 2010 September 2010 Augusti 2010 Juli 2010

RSS 2.0