? stackars liten

Jon har en liten tendens att göra illa sig...
Han provar allt.. och ibland händer det att allt går överstyr att blodspillan, smärta och diverse andra saker uppstår.

Igår lekte han med Andreas och de rullade ner för slänten på varandra och självklart slår Jon i kinden i någon av de miljontals leksaker som ligger utspridda över hela gården..
Ett rejält blåmärke uppstår och Jon grinar så att tårna väter ner hela Ljusdal... Men det värsta var inte att han hade ont (enligt honom själv) utan det var tanken att inte kunna äta pizza som gjorde att livet knappt var värt att leva... nu gick det bra att äta emellertid så han lugnade ner sig efter ett tag.



Idag var det dax igen..
Han föll olyckligt och tog emot sig med den ena handen.
Han grät och grät och jag förstod attd et var något alldeles extra.. för så brukar han inte göra.. det brukar liksom gå över efter en liten stund.
Men det gjorde det inte nu...han bara fortsatte och dessutom höll han i sin ena arm så himla underligt..
Packade in ungen i bilen och for till akuten där det som vanligt var ont om folk...
Fick sitta bra nog länge innan det kom någon för att kolla på armen...
Sen var det dax att rönga armen och det var ingen kul historia..
Uscha det gjorde ont i mig när de försökte få Jon att vrida på armen i rätt läge m.m
Till sist hade de bilderna de behövde... gick över till akuten igen och återigen vänta i typ 100 år eller nått sådant...
Jon hade vid det laget fått alvedon som börjat verka.. så han var i rätt så gott mod .. även om det givetvis fortfarande gjorde ont.
Men nu kunde han ju åtminstone leka lite i väntrummet.
Läkaren kom och han beslutade att det skulle läggas en gipsskena längst hela armen...
Trodde det skulle gå snabbt... men icke sa nicke... fick vänta nån timme till...

Nu är han i allafall gipsad och oj så lugn han är... märks VERKLIGEN att han har ont...

En underlig grej hände...
Läkaren som vi träffade på akuten ville prata med en ortoped i Hudik för att vara på den säkra sidan men fick inte tag i honom... så läkaren beslutade att gipsa och sen höra av sig till oss när han rådfrågat ortopeden.
Allt för att det skulle bli rätt...han lovade att ringa upp till mig och säga vad de kom fram till..
Ca 1 timme efter att vi kommit hem så ringer de från ortopedkliniken i Hudik och säger att Jons kall på magnetröngen och att han skall komma på fastande mage... kl: 10:00 skall vi infinna hos på avdelning 19, hus nummer 8 och kl:12:00 skall armen röngas... han som ringer pratar så otroligt obegripligt så det är svårt att höra vad han säger ibland... men jag får i allafall fram den infon..
Han lägger på men efter bara någon minut ringer ahn igen och frågar om jag vet att jon skall komma dit på fastande mage... meddelar att han just precis sagt det men att jag är lite smått upprörd att jag inte fått någon info om att han skall skickas till Hudik av läkaren i Ljusdal...
Karln från ortopeden låter jäkligt osäker och ber mig vänta lite och ringer upp någon kollega någonstans...
helt plötsligt så pratar jag med en kvinna från ortopeden som säger att Jon inte behöver komma dit på fastande mage men som sagt att han skall vara där vid 10 och 12...
Lägger på och är jäkligt sur på ljusdals läkaren som lovade att ringa upp mig och ge mig information.. men som tydligen gav ortopedkliniken i uppdrag att göra det..
Några timmar senare så ringer Ljusdals läkaren och säger att nu har han pratat med chefs ortopeden i Hudik och enligt honom så är detta ett vanligt och väldigt enkelt brott/spricka som kommer att läka på ca 1 vecka... så gipset skall tas bort på fredag...
Jag meddelar honom att det ringde någon från ortopedkliniken och gav mig lite annan info... Ljusdalläkaren blir förvånad och fattar ingenting... han ringer till chefs ortopeden igen som tydligen inget vet om just detta samtal med mig... shit vilket strul... Nu låter det som vi inte skall till Hudik trots allt.. jaja vi får väl se hur det blir imorgon...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Glad och utåtriktad tjej med ett hett temperament. Bor i villa tillsammans med min man, två söner och fyra hundar. Gift sedan 20080808. Gastric Bypass opererad 20100324. Har än så länge gått ner ca 83 kg Största intresset är hund- och friluftsliv.


Här just nu:
Totalt idag:
Totalt denna vecka:
Totalt denna månad:
Totalt antal besökande



   12/8 SEMESTER
   17/8 M5 utb
   18/8 M5 utb
   19/8 Valpkurs
   21/8 skolstart


ANDREAS

Född 030916
Födelsevikt: 2910 gram
Födelselängd: 49 cm

*

JON

Född 050610
Födelsevikt: 3310 gram
Födelselängd: 49 cm



ZILVA

Född 080716
Ras: Blandras

Meriter:

Godk Anlkl Viltspår
3x1:a pris öppenklass Viltspår

*

RIVA

Född 101113
Ras: Kelpie

Meriter:

Svensk Viltspårschampion
Känd mental status
*

EBBA

Född 120510
Ras: Jämte/vit älghund

Meriter:

Blivande jakthund


*

CANDY

Född 130412
Ras: Flatcoated Retriever

Meriter:

Liten och gullig



AKP

ANNA

BAKE WITH STYLE

CEFEUS

HUSnrNIO

LINDA-PAULINE

NEVNARIEN

NICKLAS

Photografia

RUGGUGGLAN

SNÖSTJÄRNA

STINA

CARLBOMS FOTOSKOLA


FÖLJ MIN BLOGG


? Året 2013
? Riva och bebisarna
? Så då har man då blivit mormor
? Pepparkaksknäck
? I kroppen min
? Hundhalsband
? Roligheter
? Shaker stil
? Blod och tårar
? Träbröllop




December 2013 September 2013 Augusti 2013 Juli 2013 Juni 2013 December 2012 November 2012 Oktober 2012 Augusti 2012 Juli 2012 Juni 2012 Maj 2012 April 2012 Mars 2012 Februari 2012 Januari 2012 December 2011 November 2011 Oktober 2011 September 2011 Augusti 2011 Juli 2011 Juni 2011 Maj 2011 April 2011 Mars 2011 Februari 2011 Januari 2011 December 2010 November 2010 Oktober 2010 September 2010 Augusti 2010 Juli 2010

RSS 2.0